Digitális marketing szakértő
Ienciu János
A marketing a figyelem irányításának a művészete!
- Munkahely: Optivo Digital
- Pozíció: ügyvezető
- Végzettség: szabad bölcsész
- Tanulmányok: kommunikáció és médiaelmélet, filmtörténet és filmelmélet (DE)
- Külföldi tanulmányok: Marylandi Egyetemen Innovatív vállalkozásfejlesztés
- Nyelvtudás: angol, német

10 perc
olvasási idő
6
kulcskompetencia
6
kihívás
4
karrierút
3 x 3 perc
videórészlet
Tartalom
Feladatkör lényege, esszenciája
A marketing célja, hogy megfelelő kommunikációs eszközökkel és csatornákon elérjük, tájékoztassuk a potenciális vásárlókat és megkönnyítsük a döntéseiket azáltal, hogy kiemeljük a termékek és szolgáltatások előnyeit. A marketing egyik fő feladata az értékesítés támogatása, előre lendítése.
A marketing ügynökségek az üzleti vállalkozások partnerei és abban segítik a vállalkozásokat, hogy minél sikeresebbek legyenek a termékeik, szolgáltatásaik értékesítésében.
Legfontosabb feladatok
- piacelemzésen és az iparág megismerésén keresztül meg kell tanulni az ügyfél termékét / szolgáltatását, meg kell ismerni azt a környezetet, amiben a vállalkozás mozog, meg kell érteni, mit miért csinál
- a marketingstratégia kialakítása során végiggondoljuk, mik lesznek az egymást követő lépések, milyen kampányokat, akciókat érdemes betervezni, ehhez milyen eszközöket érdemes hozzárendelni
- az ügynökség vezetőjeként át kell látni és össze kell fogni a futó kampányokat
Feladatok részletesen
- fel kell szedni minél több információt a vállalkozással kapcsolatban, meg kell ismerni a környezetét, amiben mozog
- fel kell tudni ismerni, miben jobb vagy rosszabb a cég, mint a versenytársak, ki a konkurencia, át kell látni az erőforrásait, mik a képességek, mik a lehetőségek
- az ügyfelekkel fél éves vagy maximum 1 éves marketing stratégiát állítunk össze, a tapasztalat az, hogy nincs értelme hosszabb távra tervezni ebben a nagyon gyorsan változó üzleti környezetben
- kampányokat, akciókat alakítunk ki és ehhez rendeljük hozzá a különböző marketing-kommunikációs eszközöket pl: landing oldalak, social media bejegyzések, hirdetések, hírlevelek, stb.
- heti szintre lebontva megtervezzük kinek, milyen tartalmat és milyen csatornákon keresztül jelenítünk meg
- ha a vállalkozást teljesen az alapoktól kell felépíteni, akkor az első feladat az arculat tervezése, logót tervezünk, meghatározzuk a fő színeket, a betűtípusokat
- a célközönség megszólításához perszónákat készítünk, vagyis pontosan meghatározzuk, hogy akihez beszélünk hány éves, milyen nemű, milyen családi állapotú, hol lakik, milyen igényekkel, problémákkal rendelkezik, stb.
- ez lapján kezdjük el a kampányok megvalósítását
- ha például egy olyan babakocsit szeretnénk eladni a kisgyerekes családoknak, ami könnyen kezelhető, könnyen fordul, könnyű összecsukni, akkor az alábbi eszközöket tudjuk használni:
- blogposzt, reels videó, hírlevél, facebook, Istagram hirdetés, google hirdetés
- kialakítjuk a kampányok futtatásához szükséges rendszereket, a landing oldalakat, a social media felületeket, a hírlevélrendszert, stb. és ezeket összekapcsoljuk egymással (PPC)
- meghatározzuk a kommunikációs folyamatban azokat a pontokat, ahol valamilyen aktivitás felé szeretnénk terelni a célközönséget, pl: kövesse be a facebook oldalt, like-oljon, kommenteljen, vegyen részt egy webináriumon, stb.
- kialakítjuk azokat a konverziós pontokat, pl: feliratkozási, letöltési lehetőségeket, hírlevélfolyamokat, amelyek a vásárlás felé terelik az érdeklődőket
- az ügyfeleinkkel online megbeszéléseken közösen ránézünk arra, hogy hogyan teljesítenek az aktuálisan futó kampányok
- a social media felületek és egyéb online rendszerek (pl. hírlevélküldő rendszer, google analytics) riportjai alapján javaslatot teszünk, hogy min érdemes változtatni
- az AI technológia az alábbiak szerint egészíti ki a munkánkat a különféle tartalmak kialakítása során
- példa 1
- példa 2
- példa 3
- egyeztetek az ügyvezetővel vagy a cég marketing-sales vezetőjével a céljaikról, lehetőségeikről, elképzeléseikről
- ez alapján finomhangolom az ügynökség munkáját, hogy a kettő passzoljon és a piacnak is megfeleljen
- át kell látni és össze kell fogni a futó kampányokat és azt hogy a csapatban pontosan ki mit csinál, hogyan tudunk a lehető leghatékonyabban működni
Kihívások
# 1
nagyon komoly verseny alakult ki a piaci szereplők között az emberek figyelmének elnyeréséért, miközben az emberi figyelem egyre korlátozottabb
# 2
néha az ügyfeleket edukálnunk kell, meg kell tudni értetni velük, hogy miért nem lesz jó a saját elképzelésük és milyen kampány lesz az, ami eredményt hoz
# 3
a költségkeretek miatt mindig pontosan kell látnunk, hogy mikor és milyen kampányt kell indítani, milyen csatornákat és eszközöket érdemes használni, mi hozza a legjobb eredményt
# 4
fontos, hogy a tevékenységnek mérhető eredményt kell hoznia, ami a digitális marketingben azonnal visszamérhető az adatok, digitális analitikák mentén
# 5
marketing szakemberként felelősségünk van, abban, hogy milyen tartalom kerül az emberek elé, rácsatlakozunk-e az aktuális negatív trendekre
# 6
egy marketing ügynökség vezetőjeként meg kell tudni találni a megfelelő embereket és olyan feladatokat kell biztosítani számukra, ami fenntartja a lelkesedésüket
Nehézségek
- a potenciális ügyfeleink is látnak TV-, rádió, social media reklámot, emiatt gyakran azt gondolják, hogy értenek hozzá, ez nehézséghez tud vezetni a közös munka során
- ha az ügyfél tévúton jár, megfelelő módon el kell tudni mondani neki és be kell avatni, hogy mitől nem lesz jó számára a saját elképzelése
- ha az ügyfélnek korábban valamiért rossz tapasztalata volt ügynökségekkel, akkor nehéz felépíteni nála a bizalmat
Mi kell hozzá?
kommunikációs képesség
kommunikációs képesség
alkalmazkodó képesség
alkalmazkodóképesség
kreativitás
problémamegoldó gondolkodás
empátia
empátia
szövegértés
szövegértés
digitális kompetencia
digitális kompetencia
- aki szereti a jó reklámokat, abban a megkapó szövegeket és a zenei világot
- akit érdekelnek az emberek és a mindennapos pszichológiai működésünk
- aki szeret olvasni, szöveget írni és szövegekkel dolgozni
- aki könnyen kapcsol össze dolgokat egymással úgy, ahogy az másoknak nem jut eszébe, de mégis valami új megoldásra vezet
- aki megfelelő empátiával rendelkezik ahhoz, hogy tudjon a vásárlók vagy a felhasználók fejével gondolkodni, vagyis képes felismerni problémáikat, vágyaikat, érzéseiket
- aki gyorsan megtanul új dolgokat, például appok, szoftverek kezelését
- akit érdekel a kereskedelem, a pénz és az üzleti szemlélet
- aki szívesen segítene vállalkozásokat létrehozni, felépíteni
- akiben megvan az az esztétikai-művészi érzék, ami szükséges a profi kampányok készítéséhez
- akit sokféle dolog érdekel, kíváncsi az emberekre, mások gondolataira, érzéseire, vagy mások életére, munkájára
- aki szeretne minél több mindent tudni arról, hogy mi hogyan működik
- aki könnyen és gyorsan alkalmazkodik új helyzetekhez
Szakma szépségei
- “Folyamatosan lehet új dolgokat tanulni, új területekre, iparágakra látunk rá.”
- “A semmiből hozunk létre kézzel fogható dolgokat, amelyek mentén eredményesen működő vállalkozásokat építünk fel.”
- “A mindennapokban állandóan új impulzusok érnek, új embereket, új szituációkat ismerhetünk meg, folyamatosan új kihívások elé állít a szakma.”
- “Hatalmas élmény tud lenni a kampánykészítés folyamata, főleg, ha pozitív eredménnyel zárul vagy ismerősöktől, barátoktól azt halljuk, tetszett nekik, amit csinálunk.”
Továbbtanulás és karrierutak
További tananyagok
Kapcsolódó beszélgetések
Agrár-szakpolitikai kutató

Varga Korinna - Ökológiai mezőgazdasági kutatóintézet
környezetvédelmi szakjogász
