Digitális marketing szakértő

Ienciu János

A marketing a figyelem irányításának a művészete!

10 perc

olvasási idő

6

kulcskompetencia

6

kihívás

4

karrierút

3 x 3 perc

videórészlet

Tartalom

Feladatkör lényege, esszenciája

A marketing célja, hogy megfelelő kommunikációs eszközökkel és csatornákon elérjük, tájékoztassuk a potenciális vásárlókat és megkönnyítsük a döntéseiket azáltal, hogy kiemeljük a termékek és szolgáltatások előnyeit. A marketing egyik fő feladata az értékesítés támogatása, előre lendítése.

A marketing ügynökségek az üzleti vállalkozások partnerei és abban segítik a vállalkozásokat, hogy minél sikeresebbek legyenek a termékeik, szolgáltatásaik értékesítésében.

Legfontosabb feladatok

  • piacelemzésen és az iparág megismerésén keresztül meg kell tanulni az ügyfél termékét / szolgáltatását, meg kell ismerni azt a környezetet, amiben a vállalkozás mozog, meg kell érteni, mit miért csinál
  • a marketingstratégia kialakítása során végiggondoljuk, mik lesznek az egymást követő lépések, milyen kampányokat, akciókat érdemes betervezni, ehhez milyen eszközöket érdemes hozzárendelni
  • az ügynökség vezetőjeként át kell látni és össze kell fogni a futó kampányokat

Feladatok részletesen

  • fel kell szedni minél több információt a vállalkozással kapcsolatban, meg kell ismerni a környezetét, amiben mozog
  • fel kell tudni ismerni, miben jobb vagy rosszabb a cég, mint a versenytársak, ki a konkurencia, át kell látni az erőforrásait, mik a képességek, mik a lehetőségek
  • az ügyfelekkel fél éves vagy maximum 1 éves marketing stratégiát állítunk össze, a tapasztalat az, hogy nincs értelme hosszabb távra tervezni ebben a nagyon gyorsan változó üzleti környezetben
  • kampányokat, akciókat alakítunk ki és ehhez rendeljük hozzá a különböző marketing-kommunikációs eszközöket pl: landing oldalak, social media bejegyzések, hirdetések, hírlevelek, stb.
  • heti szintre lebontva megtervezzük kinek, milyen tartalmat és milyen csatornákon keresztül jelenítünk meg
  • ha a vállalkozást teljesen az alapoktól kell felépíteni, akkor az első feladat az arculat tervezése, logót tervezünk, meghatározzuk a fő színeket, a betűtípusokat
  • a célközönség megszólításához perszónákat készítünk, vagyis pontosan meghatározzuk, hogy akihez beszélünk hány éves, milyen nemű, milyen családi állapotú, hol lakik, milyen igényekkel, problémákkal rendelkezik, stb.
  • ez lapján kezdjük el a kampányok megvalósítását
  • ha például egy olyan babakocsit szeretnénk eladni a kisgyerekes családoknak, ami könnyen kezelhető, könnyen fordul, könnyű összecsukni, akkor az alábbi eszközöket tudjuk használni:
  • blogposzt, reels videó, hírlevél, facebook, Istagram hirdetés, google hirdetés
  • kialakítjuk a kampányok futtatásához szükséges rendszereket, a landing oldalakat, a social media felületeket, a hírlevélrendszert, stb. és ezeket összekapcsoljuk egymással (PPC)
  • meghatározzuk a kommunikációs folyamatban azokat a pontokat, ahol valamilyen aktivitás felé szeretnénk terelni a célközönséget, pl: kövesse be a facebook oldalt, like-oljon, kommenteljen, vegyen részt egy webináriumon, stb.
  • kialakítjuk azokat a konverziós pontokat, pl: feliratkozási, letöltési lehetőségeket, hírlevélfolyamokat, amelyek a vásárlás felé terelik az érdeklődőket
  • az ügyfeleinkkel online megbeszéléseken közösen ránézünk arra, hogy hogyan teljesítenek az aktuálisan futó kampányok
  • a social media felületek és egyéb online rendszerek (pl. hírlevélküldő rendszer, google analytics) riportjai alapján javaslatot teszünk, hogy min érdemes változtatni
  • az AI technológia az alábbiak szerint egészíti ki a munkánkat a különféle tartalmak kialakítása során
  • példa 1
  • példa 2
  • példa 3
  • egyeztetek az ügyvezetővel vagy a cég marketing-sales vezetőjével a céljaikról, lehetőségeikről, elképzeléseikről
  • ez alapján finomhangolom az ügynökség munkáját, hogy a kettő passzoljon és a piacnak is megfeleljen
  • át kell látni és össze kell fogni a futó kampányokat és azt hogy a csapatban pontosan ki mit csinál, hogyan tudunk a lehető leghatékonyabban működni

Kihívások

# 1

nagyon komoly verseny alakult ki a piaci szereplők között az emberek figyelmének elnyeréséért, miközben az emberi figyelem egyre korlátozottabb

# 2

néha az ügyfeleket edukálnunk kell, meg kell tudni értetni velük, hogy miért nem lesz jó a saját elképzelésük és milyen kampány lesz az, ami eredményt hoz

# 3

a költségkeretek miatt mindig pontosan kell látnunk, hogy mikor és milyen kampányt kell indítani, milyen csatornákat és eszközöket érdemes használni, mi hozza a legjobb eredményt

# 4

fontos, hogy a tevékenységnek mérhető eredményt kell hoznia, ami a digitális marketingben azonnal visszamérhető az adatok, digitális analitikák mentén

# 5

marketing szakemberként felelősségünk van, abban, hogy milyen tartalom kerül az emberek elé, rácsatlakozunk-e az aktuális negatív trendekre

# 6

egy marketing ügynökség vezetőjeként meg kell tudni találni a megfelelő embereket és olyan feladatokat kell biztosítani számukra, ami fenntartja a lelkesedésüket

Nehézségek

  •  a potenciális ügyfeleink is látnak TV-, rádió, social media reklámot, emiatt gyakran azt gondolják, hogy értenek hozzá, ez nehézséghez tud vezetni a közös munka során
  • ha az ügyfél tévúton jár, megfelelő módon el kell tudni mondani neki és be kell avatni, hogy mitől nem lesz jó számára a saját elképzelése
  • ha az ügyfélnek korábban valamiért rossz tapasztalata volt ügynökségekkel, akkor nehéz felépíteni nála a bizalmat

Mi kell hozzá?

kommunikációs képesség

A jó kommunikációs készséggel rendelkező személyek érthetően és választékosan fejezik ki magukat szóban és írásban. Könnyen fejtik ki saját véleményüket, célzottan szólnak hozzá egy adott témához, nem okoz gondot számukra idegenek, nagyobb csoport előtt beszélni.

kommunikációs képesség

A tudásátadás miatt fontos, hogy írásban és szóban is el kell tudni mondani, hogy mit szeretnénk. Sokat hívnak minket a médiába, ebben az esetben egy nagy tudás mit sem ér, ha nem tudjuk érthetően, érdekesen megosztani.

alkalmazkodó képesség

A jó alkalmazkodó képességgel rendelkező emberek gyorsan és rugalmasan alkalmazkodnak a megszokottól eltérő, új feladatokhoz, helyzetekhez. Munkahelyi környezetben a változó körülményekhez (helyszín, munkaidő, feladatok).

alkalmazkodóképesség

Rengeteg ad hoc feladat van, finanszírozás kapcsán nagyon sok a váratlan helyzet. Szakmai tekintetben sokszor olyan kérdéssel keresnek meg, amihez elsőre azt mondjuk, hogy nem értünk, de bele kell tanulni, mert ha mindenkit elutasítunk, akkor egy idő után nem lesz megbízónk.

kreativitás

A jó problémamegoldó képességgel jellemezhető emberek könnyen kezelik az ismeretlen problémákat, a megszokott rutinon túlmutató helyzeteket. Számukra kihívást jelent egy újszerű helyzet, probléma, amire megoldást kell találniuk, és gyorsan kell ötlettel előállniuk.

problémamegoldó gondolkodás

Nagy és összetett problémákkal foglalkozunk - úgy kell megcsinálnunk a dolgokat, hogy azok sok szempontból, és minden területen jól működjenek.

empátia

A jó döntéshozó képességgel jellemezhető emberek gyorsan és könnyen választanak ki a lehetőségek közül egyet. Jól használják fel ismerete-iket, tapasztalataikat, elegendő önbizalommal rendelkeznek a döntés meghozásához és felelősséget vállalnak a következményekért.

empátia

Egy szervezet vezetőjeként folyamatosan és gyorsan kell döntéseket hozni, gyakorlatilag minden egyes e-mailben (pl. elmenjünk-e egy konferenciára, megírjunk-e egy cikket, adjunk-e be valahova pályázatot).

szövegértés

A jó szervezőkészséggel rendelkező emberek ügyesen hangolják össze a különböző teendőket, feladatokat. Könnyen szerveznek meg eseményeket, képesek átlátni és fejben tartani a különböző helyszíneket, időpontokat és személyeket.

szövegértés

Vezetőként folyamatosan koordinálni kell, feladatokat kiadni, és nyomon követni. Számontartani, hogy kinek érdemes kiadni egy adott feladatot, ki fogja jobban megcsinálni.

digitális kompetencia

A jó idegen nyelvi készséggel rendelkező emberek egy vagy több, az anyanyelvétől eltérő nyelvet hatékonyan és folyékonyan képesek használni. Ide tartozik a beszéd, hallás utáni megértés, olvasás, írás, valamint az interkulturális kommunikációs készségek.

digitális kompetencia

Az angol nyelv magas szintű ismeretére van szükség, mert ismerni kell a külföldi fejleményeket, más országok jogszabályait, nemzetközi kapcsolatokat kell építeni, fenntartani.

Szakma szépségei

  • “Folyamatosan lehet új dolgokat tanulni, új területekre, iparágakra látunk rá.”
  • “A semmiből hozunk létre kézzel fogható dolgokat, amelyek mentén eredményesen működő vállalkozásokat építünk fel.”
  • “A mindennapokban állandóan új impulzusok érnek, új embereket, új szituációkat ismerhetünk meg, folyamatosan új kihívások elé állít a szakma.”
  • “Hatalmas élmény tud lenni a kampánykészítés folyamata, főleg, ha pozitív eredménnyel zárul vagy ismerősöktől, barátoktól azt halljuk, tetszett nekik, amit csinálunk.”

Továbbtanulás és karrierutak

Felsőoktatás
A marketing multipiszcilpináris jellege miatt több képzési területen is el lehet indulni, ha marketinggel szeretnél foglalkozni. Ha szereted a matekot, gazdasági érdeklődésű vagy, akkor a kereskedelem és marketing alapszak a legkézenfekvőbb irány számodra. Ha inkább bölcsész beállítódású vagy, akkor a kommunikáció- és média alapszakot érdemes elvégezned. De ha művészeti területen tudod elképzelni magad, akkor a tervezőgrafikus, formatervező alapszaktól kezdve a media designon át a televíziós műsorkészítő alapszakig szinte bármit elvégezhetsz, ezek közül bármely végzettséggel tudsz marketinggel foglalkozni.
Szövegíró
Ez a munkakör egy tipikus pályakezdő pozíció és ideális belépési pont az ügynökségek világába. A szövegíróként a legfontosabb feladatod, hogy szlogeneket, történeteket találj ki, reklámfilmeket írj, blogposztokat, weboldal szövegeket és email szövegeket hozz létre. Sokan nem tudják, hogy a szövegírás valójában a folyamat legvége és valójában a munkának csak egy minimális része. Szövegíróként először először koncepciót kell alkotnod, ez alapján meg kell tervezned a kampány összes elemét és csak ezután következik a kreatív gondolkodás és a tényleges szövegírás.
Account
Benedektől
PPC szakértő
Schmidt Gábor

Tovább a munkalapra

kitöltési idő: 10 perc

További tananyagok

Kapcsolódó beszélgetések

Agrár-szakpolitikai kutató

Varga Korinna - Ökológiai mezőgazdasági kutatóintézet

A kutatóintézetnél zajló agrárszakpolitikai kutatások célja a fenntartható mezőgazdaságra történő átállás és az ökológiai gazdálkodás fejlődésének támogatása.

How to build a successful email newsletter

5 lessons - 4:11 hours
View Course

környezetvédelmi szakjogász

Bartuszek Lilla - Fenntartható Városok

A forprofit szférában tanácsadóként, a nonprofit szférában szemléletformálásra fókuszálva azon dolgozik, hogy a klímaválság közepette élhető módon tudjuk kialakítani és formálni településeinket.

Bartuszek Lilla - Fenntartható Városok

5 lessons - 4:11 hours
View Course